Чим більше мережевих супермаркетів, тим вищий ризик ожиріння. Такого висновку дійшли вчені, вивчивши, як змінився ринок продуктів за останні 15 років.

Результати дослідження опублікували у журналі Nature Food.

Раніше люди купували їжу у невеликих крамницях та на ринках, а тепер все частіше йдуть у мережеві супермаркети. З 2009 по 2023 рік кількість немережевих магазинів у світі скоротилася на 13,7%, а супермаркетів побільшало на 23,6%. Особливо це помітно у країнах із низьким та середнім рівнем доходу.

Полиці супермаркету / фото: Pixabay
Полиці супермаркету / фото: Pixabay

Супермаркети продають багато ультраперероблених продуктів - вони дешеві, смачні, але шкідливі. Вони отримають більше цукру, солі та жирів, ніж натуральна їжа. Такі продукти викликають харчову залежність, змушуючи людей їсти більше, ніж потрібно.

Популярні новини зараз
Соціальні виплати призначатимуть за новими правилами: що зміниться для українців з липня Викликають на "підмогу" навіть СБУ: в Україні посилили мобілізацію – забирають усіх "Холодний душ" від ПриватБанку: українцям масово блокують доступ до грошей - є лише кілька днів Мобілізація 60+: як будуть призивати до армії дідусів
Показати ще

Саме вони займають понад 80% полиць магазинів у Північній Америці та близько 30% у Південній Азії. Люди купують їх частіше, і як наслідок – ожиріння за 13 років зросло в середньому на 2%.

шкідливі продукти
шкідливі продукти

Вчені попереджають: що сильніші супермаркети контролюють ринок, то гіршою стає якість харчування. Вони пропонують стежити за тим, як змінюється ринок продуктів і допомагати людям робити більш здоровий вибір. Також вони рекомендують обмежити рекламу шкідливих продуктів.

Але поки що мережі супермаркетів зростають, а ціни на корисну їжу залишаються високими, вибирати між здоров'ям і доступністю стає все складніше.

А ми нагадуємо, ядовиті овочі заполонили ринки: що зараз продають українцям

Раніше стало відомо про те, що нова епідемія загрожує дефіцитом яєць: чи дістанеться українцям ключовий продукт.

Читайте також, як магазини маніпулюють покупцями: хитрощі, які змушують вас купувати більше